Kategóriák
Egyéb kategória

Tornyos borház Szegi

Még nem volt időm írni a nyár egyik meglepetéséről (legalábbis számunkra igazi pozitív meglepetés volt) a Tornyosborházról.
Évek óta megnéztük, amikor elhajtottunk mellette, de valahogy az ember nem szívesen megy be egy főút menti étterembe, ugyanis mindig attól fél, hogy csak az átutazó vendégeket szeretnék lehúzni az ilyen helyeken, ezért aztán általában középáras éttermek ezek, (hogy senki ne forduljon ki, amikor meglátja az étlapot) pocsék konyhával, vagy undok felszolgálókkal, vagy mindkettővel. Most, hogy egyik kedves olvasóm megosztotta velem a jó hírt, miszerint egy év múlva megújul a jelenleg eléggé színvonaltalan Sárga borház amiről pont ezek a rosszak mondhatóak el legutóbbi látogatásunk alapján, kicsit megnyugodtam.
Végül valaki ajánlására összeszedtük a bátorságunkat, és egyik este beültünk.
Az árak igazán barátságosak voltak, a két felszolgáló pedig valódi tünemény! Egy kedves mosolyú hölgy, illetve egy őszintén barátságos fiatalember. Minden kérésünkre tudott válaszolni, ajánlott ételt is, bort is, gyors volt, kedves, de nem tolakodó.
Valamiért Tokaj-Hegyalján szinte sehol nem szerepel saláta az étlapon, csak savanyúság. Ez volt az egyetlen hely a nyáron, ahol tudtam enni egy sajtsalátát magokkal megszórva. Persze itt is csak ez az egy fajta volt, de legalább volt valami! Nagyon finom bablevest, juhtúrós sztrapacskát, marhapörköltet, és a világ legjobb túrós palacsintáját ettük. Tíz pontot adnék a húslevesre is, szinte házi minőség.
Annyira tetszett a hely, és olyan közel volt, hogy a két hét alatt összesen háromszor mentünk vissza, de már másodszor is törzsvendégként üdvözöltek. Be is írtam a vendégkönyvbe, pedig nem szokásom, de igazán megérdemelte a csapat, hogy a vezetőség is tudomást szerezzen róla, miszerint sokkal jobban főznek mint a pár kilométerrel arrébb lévő konkurenciában, és a felszolgálás egy napon sem említhető! Arról nem is beszélve, hogy legalább húsz százalékos árkülönbözet van a két hely között, és érdekes módon a jobbik az olcsóbb. (Készítettek magukról egy videót is, helyes 🙂
Egyik este még a séffel is összefutottam, meg is említettem neki a palacsintát, de épp jött egy harmincfős társaság záróra után (szegények, lehetett túlórázni), és a receptet nem tudtam már elkérni.
Nemsokára megint megyünk egy pár napra, egy ebédre biztosan beugrunk! Nyugodt szívvel ajánlom azoknak, akik viszonylag olcsón szertnének finomat ebédelni, vagy vacsorázni.

7 hozzászólás a(z) “Tornyos borház Szegi” című bejegyzéshez

Jó tudni a Tornyos Borházról, soha nem gondoltam, hogy ide érdemes lenne betérni. A környék összes éttermébe rendszeresen járok, ez valahogyan elkerülte a figyelmemet. A-propos saláták: a korábban “lehúzott” Sárga Borházban igen finomak és jó a választék. És sok más könnyebb fogás is van az étlapon: fogas, stb. Nem akarom védeni a Sárga Borházat,- biztosan sok kritika jogos,- de alapjában véve megbízható helynek tartom. Az ételek mindig frissen készülnek (ellentétben sok más népszerű étterem lefagyasztós módszerével), sajnos sokszor emiatt “elszáll” a konyha.

Ó…
Hát remélem én is, mert igencsak odaszoktunk…
Nemcsak a kaja, hanem a gyönyörű táj és amiatt is, hogy a kisgyerekesek is nyugodtan engedhetik csemetéjüket a kertben található rohangászós-csúszdázós kis térre…

A kiszolgálás és a kedvesség pedig állandó jellegel megvan.. Azóta az aranyos pincér-sráccal is találkoztunk:-)

Ja, nagyfiam túróscsuszát rendelt túróspalacsintával,(túrópower) középső tornyos gyümilevest, és cigánypecsenyét, a pici meg tornyos húslevest lekváros palacsintával.. Úgyhogy megtört a jég, ez volt az első étterem, ahol rántott sajton /sültkrumplin kívül mászis megkóstolt a két kisebbik..:)

Ősszel is gyönyörű..csak süssön még egy picit anap.