Kategóriák
Egyéb kategória

Kisközért, ami az Apple sikerével vetekszik

final_BiRite_Eat_Good_Food.jpgA nagy márkák sikerét többek között abban is mérik, hogy az üzlet egy adott területen hány dollárnyi forgalmat tud bonyolítani.Gondolom senkit nem lep meg, hogy az Apple listavezető a maga 5000 dollárjával. De egy sarki kisközértnek sincs oka a szégyenkezésre, ha ők 4000 dollárt árulnak.

Leszaladok a kisközértbe…
Sajnos elég gyakran megesik, hogy épp nincs itthon valami, ami kéne, de van a sarki kisboltban. Persze a legrosszabb minőséget árulják csak pl. rizsből, plusz a legdrágább gyorsrizst. A kettő között semmi. B minőségű van, törött szemekkel, normálisan megfőzhetetlenül, vagy az eszméletlen árú gyorsrizs. Egy külön hűtőpult van a műanyag dobozos “somlóinak” és gyümölcsrizsnek, ami mellett pár folpackkal fedett, szétlapult puncstorta, vagy margarinos sütemény várja az áldozatait, akik gondolom ebédidőben nem is tudnak ellenállni a csábításnak.
Persze csak ha nem a “luxus” hűtőből választanak, ahol előre csomagolt íztelen szendvicsek, brownie ötszáz forintért, és narancslé található. Viszont legalább mindig van hideg sör, méghozzá legalább 20 fajta, még nyáron is, a legnagyobb hőségben. A pénztáros lányok közül csak egy köszön, amikor belépek, kettő hajlandó visszaköszönni, és kettővel már nem is erőlködünk, teljesen feleslegesnek tűnik, még a végösszeget se hajlandóak leolvasni a kasszáról, csak a kezüket tartják a pénzért. Ennek ellenére a bolt pörög, nem egyszer futok bele negyedórás sorokba, a helyi alkeszok veszik a kitűnő borokat, a tinik az energiaitalokat, és közben néha egy-egy háziasszony is álldogál egy tasak fűszerrel a kezében.
Közben ilyenekről álmodom, mint a A Bi Rite, ami egy San Francisco-i grocery store, vagyis szintén egy sarki kisközért. Itt is olyasmiket árulnak, amire este leugorva szükségünk lehet szerintük: friss zöldségárut, a tejterméket és pékárut. Csakhogy ők kitaláltak valamit, amivel már a bolt nyitásakor másak voltak, mint a konkurencia: fagyipult és virág. Asszem a fagyin nincs mit magyarázni, de én sokszor veszek itthonra virágot csak úgy, mert elmentem egy virágos mellett, ahol egy szép kirakatot láttam. Imádom itthon a friss virágot, én tuti rendszeresen vásárolnám itt is, persze csak ha tényleg friss! Bi Rite-ék sajátmárkás csokikat is kínálnak, és a csoki még Magyarországon is az az árucikk, ami gyakran landol egy kosárban, és aki teheti áldoz a jobb minőségre, nem véletlen, hogy ennyi kézműves csokis él meg nálunk is.
5281774845_7388a821cb.jpg

De a lényeg most következik! Ez a bolt, annak ellenére, hogy drágább volt a társainál, mégis fejlődésnek indult. Úttörői lettek a “farmról közvetlenül a boltba” mozgalomnak, vagyis nem nagykerből vásárolnak, hanem a farmeről, a termelőtől. Nem így kezdték, de a vevőknek erre volt igényük, ma már csak így teszik. Tavaly a bolt kiadta az első könyvét Eat good food címmel, amiben 120 olyan recept mellett, ami a boltban megvásárolható alapanyagokból készül, mindenféle praktikus tanácsot is megosztanak olvasókkal, olyanokat, amik a boltban a leghasznosabbnak bizonyultak: a sajtot a zöldséges rekeszében érdemes tárolni a hűtőnek, mert ott van a “legmelegebb”, stb. Azóta ezt a könyvet egy saját fagyis is követte.
A bolt mára valóságos fogalom lett, részt vesznek a helyi fesztiválokon, beindították saját catering szolgáltatásukat, tortát sütnek, és grilleznek. Sőt, saját farmjuk is van, ahova kirándulásokat szerveznek a vásárlóknak, hogy megismerjék, honnan kerül az asztalukra az étel. Nem vesznek zsákbamacskát!
5281759401_33030a93f3.jpgA tulajdonost Sam Morgant beválasztották a 100 legkreatívabb üzletember közé 2012-ben az USA-ban. Miért? Mert ez a “sarki közért” 4000 dollár értékű árut ad el négyzetlábanként, ami nem kis teljesítmény, ha az Apple-höz hasonlítjuk, akik a maguk 5000 dollárjával a legeredményesebbek a világon.
Első üzletük San Fancisco egy olyan negyedében van, ahol korábban utcai bandák és drogosok uralták a terepet. A bolt azonban annyi vásárlót vonzott a környékre, hogy szép lassan a környékbeli üzletek is lecserélődtek, a vásárlóközönséggel együtt. A korábbi olcsó üzlethelyiségeknek mára komoly ára lett, de meg is éri a környéken boltot nyitni: megváltozott az utcakép, a drogosok helyét szép lassan átvették a családok.
Íme a példa, lehet utánuk csinálni!

http://www.biritemarket.com/

5273301446_fc326284da.jpg

50 hozzászólás a(z) “Kisközért, ami az Apple sikerével vetekszik” című bejegyzéshez

Azért elég sok időnek kéne eltelnie mondjuk a Diószegi Sámuel utcában, mire ott lecserélődne a vásárlóközönség, és a kocsmák helyett üzletek nyílnának 😀
Félretéve a viccet, jó lenne, ha beindulna a gazdaság, és újra lenne vásárlóerő, mert pont az ilyen helyi kezdeményezésekben nagyon hiszek. Jó volt olvasni, köszönöm!

nálunk is volt ilyesmi kezdeményezés, ha jól emlékszem szociális bolthálózat néven.
ide a termelők hozták az árut. nálunk délpesten is volt kettő, de szépen csöndben kimúltak.
egyszer jártam egy ilyenben, de nem volt bizalomgerjesztő. olyan koszos, igénytelen volt, hogy féltem, rám ugrik valami. 🙁
van itt erről egy cikk, szerintem olyan jó magyaros történet… 🙁

http://www.trademagazin.hu/piaci-hirek/atszervezesre-szorul-a-szocialis-bolthalozat.html

Én azon akadok ki, hogyha valami ma, Magyarországon “kézműves” vagy “farmról” származik, akkor az minimum a háromszorosába kerül az ipari változatnak.

Az általam meglátogatott nyugati világokban viszont egyrészt a szupermarketekben is kaphatóak kézműves-szintű sajtok-hústermékek, csokik, másrészt azok is csak 15-20%-kal drágábbak az ottani “kommersz” termékeknél. Ja, és egy pl. francia kommersz simán veri minőségben a magyar “prémium” termékeket, viszont nem drágább…

Szóval várom az első rendes kisboltot, mert a mai magyar kisboltokban Harrods árak találkoznak TescoGazdaságos/MetroAro minőséggel. 🙁

Elméletben nagyon szép és nagyon jó, kivitelezni már nem olyan egyszerű, inkább úgy fogalmazok eléggé tőkeigényes.

Kecskeméten volt erre próbálkozás, Kerekecske Boltocska néven, mondjuk méretben ennél sokkal kisebb.
Körülbelül 4-5 hónap alatt jutott el odáig hogy a rezsijét ki tudja termelni és akkor még az eladó csak lelkesedésből dolgozott. Élt 7 hónapot.

Ahhoz hogy egy ilyen bolt Magyarországon normálisan el tudjon indulni, ahhoz mondjuk alsó hangon kellene egy 3-4 millió az üzlethelységre (bérleti díj, kaució, hűtők, bútorok), egy 3-4-5 millió készletre (mivel nem a tesco vagy hogy félévre kapd az árút), mondjuk egy 2 millió munkatársak min féléves bérére (legjobb esetben 3-4 múlva minimális pluszt termelsz, de azért ne legyenek illúzióink ) és mondjuk egy 2 millió marketingre (ami kb p*csafüst).

Nah akinek van fölös 10-15 milliója most ilyesmire keressen meg nyugodtan 😀

Itthon nem árulhatod a boltodban a saját magad által előállított terméket. Talán akkor, ha őstermelőként hivatalosan számlásan állítod elő. De mivel saját magadnak árusítod, a NAV-nál azonnal a mocskos csaló dobozba kerülsz. Ezután mindenféle ellenőrzések jönnek és teljesen hazavágnak.
Ráadásul sokminden előállításához több munkaerő is szükséges és az itt méregdrága. Persze nem a bér hanem a bérköltség.
Halott dolog ez itt sajna.
Kivéve ha pénzmosásra kell.

@W0M1TT:

Ja. Mint az az ötéves dollármilliomos kisfiú, aki kitalált valami lego matricát, ott is ez a szöveg megy hogy “lehet utána csinálni” “Itt a minta”. Csak közben továbbolvasva kiderül, hogy a kiscsávó szülei beleraktak az ötletébe 2 millió dollárt, és utána már csak kaszálni kellett.
Arról nem is beszélve,hogy azon az utcán percenként százszor több ember megy el, mint itthon. 🙂

A környékünkön van két kisbolt. Mindkettő különleges a maga menében. Az egyik inkább drága minőségi terméket árul, pl. van vagy 50 féle sörük! A másiknak egyedi a desing-ja, egyforma az eladók öltözete (nem tartoznak egyik lánchoz sem), és minden eladó minden egyes vevőnek külön köszön! Az áruk igényesek, de nem csak drága van, tökéletesen kipakolva. A pultnál udvarias kiszolgálás, stb…
Láthatóan elvannak!

Jókat szoktam mosolyogni, amikor az szenzáció, ami itt a mi utcánkban defaultból létezik. Ez egy kertes házas övezet, mindenkinek terem valami, a fölösleget meg beviszik a kisboltba, ahol Mári néni eladja. Ilyenkor tisztára olyan érzésem van, mint a tahiti kisgyereknek lehet, aki nézi a sok turistát, jé, fizetnek meg utaznak, hogy bemehessenek a tengerbe! Ennyi hűhó, pedig csak ki kell menni érte a kert végébe :).

A bejegyzés lényegi része tetszik; azt viszont jelezném, hogy az alábbi mondatnak így nem sok értelme van:

“Viszont legalább mindig van hideg sör, méghozzá legalább 20 fajta, még nyáron is, a legnagyobb hőségben.”

Még ha azt írtad volna, hogy “legalább mindig van hideg sör, méghozzá legalább 20 fajta, még TÉLEN is, amikor kevésbé kívánja az ember”, akkor volna értelme, na de így?

@tommybravo:

Csak a hasamra ütöttem, és mondtam egy számot. Lényeg, ha a kiscsávó szülei szegények, vagy nem szállnak be, akkor a kiscsávó ötlete megy a levesbe.

Itt ez a poszt is “Én is ilyet akarok”.
Nem gondolja végig az üzleti részét, csak neki is ilyen kell az ő utcájába, amilyen Amerikában van.

Pl. népsűrűség, jövedelmi viszonyok, az üzemanyagárak közti különbség, az Uniós fasságok (követelmények) hiánya, lehet hogy a boltos 3 évig adómentességet élvez stb.
Mi van a GM problémával, a bolt bió farmjára nem “fújhat” át a szél ilyesmit?

A háború előtt nálunk is így működtek a boltok, ma a tulaj füstölhet kolbászt, savanyíthat káposztát hátul, hogy elől a boltban eladja? Nem, mert vagy az előírások nem hagyják, vagy millókért kell “üzemet” csinálnia.

Fizetőképes kereslet, itt a gond. Meg a 27% áfa és az árrés ami mellett még nyitva bírnak tartani éjjel-nappal ugye.

Szóval szombat este, almalé kifogy, kisebb gyerek alaptápláléka, megyünk ebbe a kisboltba, csak 12%-os van, vízzel+cukorral. Hogy miért nincs 100%-os? “Nem vitték, itt rohadt ránk”- mondja az eladócsaj, naná, amit rátesznek kevesen veszik meg annyiért, annyiért már megéri elcsalinkázni a Spar meg a Lidl felé, ami kocsival 5 perc nálunk, és késő estig az is nyitva van, hétvégén is.

@town: Pont igazad van.Meg kell nézni a savanyúság árúsokat a piacokon.Annyi a követelmény ,mint egy NASA laborban.Általában egy család uralja az egészet.Aki megteheti,nem pedig az akié a legjobb,mert annak nincs pénze rá.

Ugyan már?Hogy jön ide az USA vásárló erő?Nálunk a sarki kisboltban a virág ott rohadna meg.Ugyan már ,mennyit áldozna rá az aki ki se lát a rezsiből.Na meg a jóminőségű csoki?ne röhögtess!Ez még a belvárosban sem mene,nem,hogy egy lepukkant környéken!Aki a Tescoba megy ingyen busszal az nem ad tíz fillérrel sem többet a kisboltban.Már pedig az ár beszél a többi meg ugat!de,hogy ne legyek negatív,tessék próbálja meg a cikk szerzője!Majd egy év múlva írja meg az 1 m2 eső forgalmát!/cigi nélkül!/

Ha zavarnak a itteni boltok, menj ki és ne gyere haza. Kb ennyi. (ezt most nem jobbermániásként mondom, 14-ben én is kimegyek)

Amúgy az hogy egy boltban nem köszön mindenki csak egy bizonyos embertípust zavar 😀 Van aki nem húzza fel magát minden apró dolgon.

@W0M1TT: “Nah akinek van fölös 10-15 milliója most ilyesmire keressen meg nyugodtan :D”

légy erős, a fejlettebb világban az ottani széchenyi-hitelek pont arról szólnak, hogy otthoni kisvállalkozásoknak forgótőkét adjanak. Nem metróépítésre százezermilliárdot, hanem családonként 10milliót, aminek az éves KAMATAIT (nálunk 800e-1,5mio FT/év, kint mondjuk 2-300eFt/év) a saját megélhetésük mellett ki tudják termelni. Csak ennek a kultúrája hiányzik itthon a pénzintézetekből is, a kormányzatból is, az ellenőrző hatóságokból is, meg a jónépből is.

@lioliom:

Hát igen, ez a poszt el van szállva.:-) Grillez a boltos, de ott tőle nem kérdezik meg, hogy a húsféle halála előtt játszotta-e neki a Rekviemet, és hogy életében egy játszóházban nőtt-e fel az “állatka”.

A másik ez a kézműves vakítás. Amihez valaki hozzányúlt kézzel, az már kézműves műremek, persze ettől rögtön 3x annyiba kerül. Ha van egy jó minőségű csokimassza, akkor nekem 8 hogy gép adta ki, vagy valaki 2x meggörgette kézzel, ugyanazt a csokialapanyagot.
Vagy hogy a pék igazított kézzel a kiflin.
Amikor mi házi kolbászt csinálunk, nem szoktam úgy rágondolni, hogy kézműves kolbászt eszek.:-)

Savanyúkáposztát is könnyű csinálni, jó mulatság, csak eladni nem tudnám, mert ott jön képbe az általad említett NASA labor.

@Fuszeres Eszter:

Igen az a baj…hogy az EU mindenbe beleugat a piacai, és az árui védelmében, ami eddig józan paraszti ésszel már régóta működött, de a háború előtt biztosan. Nem a magyar hülye a vállalkozáshoz, csak nem hagyják.
Az a baj, hogy piacbarát környezetben az adóhatóság nem azt lesi még nyitás előtt, hogy mit húzhat le rólad, hanem megvárja, hogy kifusson az üzleted, és haladékot kapsz, hogy életképes-e, és be tudod-e futtatni.
Ezer dolog még, de ezeket le is írtuk.

@Fuszeres Eszter: Magyarországon nem csak a vásárlóerővel van probléma, hanem a hozzáállással is. Az emberek inkább megveszik a 290 forintos fűrészporízű, darabokra hulló olajos halat, mint egy 400 forintos riomare-t. Inkább megveszik a 190 ft-os “virslit” ami ipari hulladékszalonnából készült, mint egy 250 ft-os orsi virslit(amiről szintén lehetne mesélni, de még mindig virtuóz ahhoz képest amihez hasonlítjuk).
Egy barátom apukája nyomdai előkészítéssel foglalkozik. Ha egy olyan jellegű könyvet magyarítanak, mint például a Te szakácskönyved, nem tudja 9000 ft alatt adni. Az emberek viszont nem nagyon hajlandóak 6000 ft felett fizetni érte. Tehát nem hoznak minőséget. Mert nincs rá igény.
Az ember szeret otthon élni, de utálja, hogy ha minőségi kaját akar venni, akkor van kb egy tucat hely a városban ahol megkapja (kulináris,mészársteak,kishentes a lehelen a csirkéstől jobbra, stb.).
A bevásárlóközpontok állandóan dugig tele vannak, tehát vásárlóerő van. Az igény az ami hiányzik.

@Fuszeres Eszter: @town: egy picit én is egyetértek a townnal, és persze innen mi nem tudjuk eldönteni, hogy az a bolt hiteles-e vagy csak jó marketing van mögötte, de maga az elgondolás szerintem jó és bizonyos formákban létezik is.

Attól én is falnak megyek, amikor egy bizonyos terméket itthon azzal adnak el, hogy “magyar”. Aztán közbe pont ugyanolyan gagyi, műanyag csupa E-s termék, mint egy nem magyar, de a nép veszi, mert “ezzel támogatja a hazáját”…

@copyRight: @town: egészen biztosan rengeteg dolog hiányzik, és valóban a legnagyobb probléma a vállalkozás ellenes adórendszer, plusz az önkormányzatok. Itt ha egy városrész fellendül, rögtön hatalmas parkolási díjakat szabnak, mindenkit lebilincselnek, és megszázszorozzák az üzlet helyiségek bérleti díjait. De azt, hogy tessék utánozni, nem csak a boltra értettem, hanem az egész vállalkozói feltételrendszerre. És fenntartom: tessék utánozni!

@lyken:

“A bevásárlóközpontok állandóan dugig tele vannak, tehát vásárlóerő van. Az igény az ami hiányzik.”

A pénztelenség mint opció nem merül fel? Vagy az, hogy elbizonytalanodtak?
Én is úgy vagyok vele, ha egy kabát 100 ezerről 40 ezerre van leárazva, akkor az a kabát soha nem ért 100 ezer forintot. Parasztvakítás, még 40 ezerér’ is.

“mint egy 400 forintos riomare-t”

Nekem éppen az nem jön be, lehet hogy igénytelen vagyok, de néha a legolcsóbb szardinia a legjobb szardinia, mert azt elvileg nem lehet elrontani. Nincsenek olyan nagy trükkök az olajos hal tartósításában. 🙂

@Fuszeres Eszter:

“És fenntartom: tessék utánozni!”

És floridai éghajlattal, a floridai konzumidiótizmussal, ami azért elég jól megágyaz az ilyen vállalkozásoknak. 🙂

Magyarországon pl még elég jó az az ösztön, hogy idénygyümölcsöt idényben, idényzöldséget idényben, persze aki hajón érlelt, agyonpermetezett “gyarmati árút” akar venni, azt is kapja meg. Mindent meg lehet csinálni, kaphatsz ha nagyon akarsz a Kazinczy utcában decemberben pipacsot – csak minek???

Jásziványról írok. Ez év elején kezdtem el ugyanezt, nagyon nehéz körülmények között, mégis lelkesen. Az itteni polgármester, a képviselők mindenben támogattak, egyszerűen azért, mert olyan ötletekkel, olyan stílusban adtam elő a koncepciót, amit azonnal megszerettek. Gyorsan csináltunk egy Kft, a tulajdonosa az önkormányzat, én a megbízott vezetője,a helységet a polgármesteri hivatal félreeső részében kialakítottuk helyi vállalkozókkal, minden engedélyt beszereztem, megterveztem a berendezést, a dekorációt(gyönyörű kenyerek vannak a falon képkeretben, eredeti régi tejes kancsó a tejes hűtőn, sókerámiák a falon vagy a zöldséges pulton, a helyben termelt-készített áruk címkéin egy Lehel kürtjét jelző ikonszerűség van, ezzel utalva a jászságra), összeszedtem a beszállítókat és nyitottunk. A lényeg: minden munkát helyi mesterekkel csináltunk, mert meggyőztem őket, hogy mennyire értékes lesz, ha a munkájukat befektetik az üzletbe. Kivétel nélkül mindenki megértette és azonnal (pontosan, minőségben) dolgoztak. A nyitáskor – a 400 fős lakossághoz képest – gyakorlatilag az egész település eljött:) A bolt gyönyörű, tiszta, kicsi, de alapos. Az árukészlet választékos, közvetlenbe szállítanak a sörgyárak, az üdítősek, borosak, a kenyér-péktermékek helyi pékségből minőségben, az árupalettán bőséggel a magvas, rozsos, gluténmentes, stb. kenyerek, kézzel hajtott kifli, kakaós csiga, pogácsák. Van, hogy naponta kétszer is jön forró kifli és krumplis kenyér. A tejes pult is bőséges, ha minden jól megy egy héten belül ideérnek a cserpes termékek is, most zajlik az egyeztetés. Három nagy “füszért”-tel van szerződésem, ami azt jelenti, hogy gyakorlatilag nincs olyan, amit ne tudnék beszerezni. Legolcsóbb olajat, de akár a legjobb olivabogyót is. Működik a bankkártyás fizetés, a telefonfeltöltés. Ezek miatt eddig másik városba kellett utazniuk az embereknek. Közvetlen a nagybaniról jön hetente kétszer a friss zöldség-gyümölcs, de a nyáron alig kellett hozatni, mert a start munkaprogram keretében közel negyven fő, saját földeken, gyönyörű zöldséges ágyásokat alakítottak ki, szóval innen került friss áru a boltba, eladható pénzért. Így ősszel is tudnunk friss borsót, zöldhagymát adni a vásárlóknak:) Amit nem adtunk el, azt berakták üvegbe, hogy a következő falunapon legyen jóízű házi savanyúság a finom bográcsos pörkölt mellé. A húspult is választékos noha kicsi, és tényleg kell tartani gagyi virslit, de ott figyel mellette a minőségi és drága bécsi virsli is, és mindkettő fej-fej mellett fogy. Vannak házi készítésű kolbászok, májsasok, szalámik – akár mangalicából is. Most hirtelen nem tudom megmondani hányfajta csokoládénk van, de még most fog érkezni a chochoMe, nemrég megjöttek a Karamellségek és van egy sarkunk cukorbetegnek, diétázóknak. Azt is folyamatosan pótolni kell. Ennek az egésznek egy titka van: a személyes kapcsolattartás. Akár beszállítókkal, akár vevőkkel. Gyakorlatilag olyan bensőséges viszonyt/kapcsolatot teremt az ember egy-egy beszállítóval (mindig igyekeztem személyes ismeretséget kötni magával a tulajdonossal is!), hogy egy szóra elintéz mindent:) Ugyanígy a vásárlókkal. Túl kellett lépni, hogy csak eladjon az ember egy kenyeret. Nem nagyügy, egyszerűen csak kiterjeszti az ember a figyelmét és beszélget:) Így naprakész lesz az ember, hogy Bözsi néni unokája épp most fog államvizsgázni, Pirike nénihez jönnek nyárra a gyerekek, Pista és Katika eljegyzik egymást, stb. És azonnal lehet ehhez igazodni, felajánlani bármit, amire szükség lehet. A nyitottság miatt intéztem én már téli tüzelőt is, de vettem már háromkerekű gyerekbiciklit, mobiltelefon, fizettem be csekket, vásároltam interneten, hosszasan lehetne hozni a példákat:) Most például az a kérés, hogy legyen fenyőfa, mert nagyon körülményes megoldani, hogy egy másik városból kelljen hazahozatni. Egy párszó az árrésről: gyakorlatilag minden egyes áru esetében igaz, megfontolom mit mennyiért lehet eladni. Emiatt a skála nagyon széles, adtam már el árrés nélkül árut, mert akkor úgy ítéltem meg, hogy később be fog jönni az akkori lemondásom (és igazam lett) és van olyan árum is, amire nyugodtan rászorozható a 35-40 százalék is, mert itt pedig egyedi alkut sikerült kötnöm a beszállítóval, azért:) Rengeteg mindenről írhatnék még, de már nem írok csak annyit: valóban igaz az, hogy egyáltalán nem vállalkozásbarát környezetben kell boldogulni, de csak a lusta, kreativitást nélkülőző emberek látják ezt mozdíthatatlan akadálynak:) Egyszerűen mindent meg kell próbálni, ami jónak tűnhet és kész. Végezetül annyit: a neten ugye mindenki leírhat mindent gyakorlatilag ellenőrizhetetlenül és én nem akarok itt az Eszter oldalán reklámozni ezt, de képekkel dokumentálva nyomon követhető ez az egész a fészbukon. Mint egy virtuális napló. Üdv mindenkinek.

@town: “A bevásárlóközpontok állandóan dugig tele vannak, tehát vásárlóerő van”

hol az összefüggés a kettő között? A plázák gyakorlatilag fedett utcák, ahol nulla forint elténfergésével is órákon át el lehet bolyongani, ráadásul “családi” program, aminél apa-anya+2gyerek jelent EGY kosarat, esetleg egy hajcsat összvásárlással…

Persze, ok a pénztelenség, de a német-svájci-osztrák “kézműves” vagy boltos miért tud max. kétszer akkoraa árak mellett 4-5szörös (!) bért kitermelni?

Illetve az oszrák Sparban miért van 17féle zsömle, 35féle FRISS felvágott és sonkaféle és miért nem esik le a gyűrű az ujjukról (meg a köjál a székről) ha a boltos csinál nekem egy szendvicset? Nálunk az ÁNTSZ öl azért, ha a boltos kettévágja a zsömlét és beledobja a parízert, kint simán gyárt nekem szendvicset akár Schwechaton a reptér alagsori billájában, akár az utolsó falu kis sparjában kérem.

@*Coffi*:

Fantasztikus és gratulálok! További sikereket!

Ámde: lásssuk be hogy egy kis faluban, ahol mindenki ismer mindenkit ez könnyebben megvalósítható, mint Bp-en, vagy 1 nagyvárosban.
Először is, ha egy nagyobb településen ezt megcsinálja neked a polgármester, az egyből korrupciógyanús, és mi van a versenytársakkal? Nekik is ad helyiséget, forgótőkét stb, mert van egy jó elképzelés, és a településnek is szüksége van erre?

Tehát amit írsz, hogy mindent lehet, csak ötletek kellenek és 0 lustaság, az 400 fős, összetartó faluban megvalósulhat, de nagyobb helyeken nem igaz.

De ha a falutokban is akadna versenytárs, mert miért ne akadhatna, akkor a polgármesteri hivatal vele is csinál Kft/adja a forgótőkét/ingyen üzlethelyiséget stb?

Létezik ilyen itthon is, működik csak, és árban sem vészes, TESCO középkategóriás árak…Sárváron a Tündérkonyha Bolt nekem tetszett, tényleg tündér világ 🙂
Jah és ott is termelőtől szerzik be direktben az árut, és mindig van valami más, ami nem éppen odaillik, de mégis (most éppen különleges ádventi koszorúk, vagy méhviaszból készült karácsonyfa díszek). Szerintem ilyenekről kellene írni, mert itthon is van sok jó példa.

Én San Francisco-ban élek, és meg kell mondjam, hogy a Bi-Rite, bár a sós karamell fagylaltjukért majdnemhogy bármit megtennék, itteni mércével is méregdrágának számít. Ha csak a fagylaltjaikat nézzük, míg egy doboz Haagen Dazs 4 dollárba kerül (szupermarket márkától függően), itt a saját fagyi 8(!) dollár. A minőség mindenhol sokba kerül. Plusz itt tényleg van fizetőképes kereslet, ami pont mostanra özönlötte el a városnak ezt a részét. De ha jól tudom, otthon a Culinaris is nagyon sikeres, és pont ugyanazt csinálják, mint a Bi-Rite.

@lyken: kint van, az oldal alján, de hát senkit nem érdekel:
Adatvédelem
Receptjeim, fotóim és egyéb írásaim kizárólag az írásos beleegyezésem után közölhetőek más oldalakon, vagy nyomtatásban. Ezalól kivételt képeznek azok a gyűjtőportálok, ahol nem közlik az egész írást, csak annak első pár sorát, folytatásért pedig a blogomra kattint az olvasó.

Volt már velük elég vitám…

Hja, hát vitázni nem szabad, az nem vezet sehova, nem értenek belőle. Közjegyzői honlaptanusítás, ügyvéd küldi a felszólító levelet(copyright infónak nem megfelelő idézés)összeget megjelölve és határidővel, aztán ha nem reagál mehet a fizetési meghagyás. Egyszer inkasszóznak rajta, aztán többet nem schmittel. Vagy ha igen, akkor nem kerüli meg az idézési követelményeket. Ügyvéd meg foglalkozzon vele a sikerdíjáért cserébe. Külföldi regisztrációjú oldalaknál meg a domain szolgáltatóval ki lehet lövetni az oldalt, ha igazoltad a jogsértést.
Most nem azért, de ha az ember eltölt 2-10 órát egy cikkel, akkor legalább ne nyúlják már le kompletten azonnal. Havi egy copyscape keresés, akik kibuknak azok mennek az ügyvédhez csokorban.

Vélemény, hozzászólás?